2010. április 18.

Filmajánló - Filmbarát (Man in the chair)

Már viszonylag rég láttam ezt a filmet, de úgy gondoltam, ideje írni róla.
Ez a film tökéletes azoknak, akik meg akarnak hatódni, de épp nincs semmi kedvük egy láv sztorihoz. Biztosíthatok mindenkit, hogy egy gramm romantika sincs ebben a drámában. Mert bár több helyen vígjátéknak írják, ne bízzátok el magatokat; én spec sírtam a végén.
Gyakorlatilag a film azt meséli el, hogy Cameron (a főszereplő fiú, akit Michael A. alakít) hogyan készíti el saját filmjét egy pályázatra, amire nagy ellensége is benevez. És akkor most lelövöm a vége poén, de szerintem talán ez ez volt az egyik legmegnyerőbb tulajdonsága a filnek: nem volt happy end a vége.
Merthogy a gyerek összeismerkedik Flashsel, a volt világítóssal (asszem, az volt), aki most egy öregek otthonában lázad. Tipikus remete, aki iszik, bagózik és nem fél kimondani az igazat. Cameron pedig felfigyel a filmbéli tudására, és megkéri - persze némi bagó ellenében - hogy segítsen neki a filmkészítésben. A kölyök valami nemtommilyen, deszkás, vagy valami hasonló filmet akar csinálni, de a végére meggondolja magát; az öregek otthonáról, vagyis annak áldatlan állapotáról készít egy megrázó filmet. Eközben összebarátkozik Flashsel és a többi idős emberrel, akik szívesen  játszanak a filmjében, újra fiatalnak érezvén magukat. Van még itt szó állatkínzásról is, mégpedig a kutyák kínzásáról, de a filmezésről is. 
Kötelező "olvasmány" mindenkinek, aki filmezésben gondolkodik, akár csak hobbi szinten is. Megrázó, ámde mégis élvezhető, nem-romantikus film, így nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek, 12 éves kor fölött. Nálam olyan 4.5/5 értékű, de már régen láttam. xD
Trailere:



Jó szórakozást! :)

Nincsenek megjegyzések: